cara makan GLA Complex untuk hamil.

Cara makan GLA Complex untuk kesuburan

8:06 PTG


shaklee gla complex
Semua pasangan yang berkahwin sudah tentu inginkan anak untuk menyerikan kehidupan berkeluarga mereka tapi adakalanya cahaya mata yang dinanti-nanti masih tak kunjung tiba. Memanglah zuriat ini anugerah Allah tapi tak salah untuk kita berusaha. Banyakkan berdoa dan makan makanan yang berkhasiat. Salah satu usaha yang boleh dicuba ialah dengan mengamalkan set kesuburan Shaklee dan paling penting GLA Complex untuk wanita. 
Jadi bagaimana cara cepat hamil langkah demi langkah dengan GLA?
Pertama sekali saya nak ingatkan bahawa kita hanya berusaha.. Secara teorinya gamma linolenik acid dalam biji bunga borage dapat membantu pasangan yang ingin mendapatkan anak untuk senang hamil. Namun ia tetap berbalik kepada Yang Maha Kuasa.
Jadi sebelum berusaha ayuh kita berbanyak mengingati-Nya semoga dianugerahkan cahayamata idaman.
GLA Complex ini diambil oleh isteri, dan saya sarankan di samping GLA complex, isteri juga mengambil set A (Vita Lea, B Complex dan Vita C), untuk persediaan sekiranya hamil. Vita Lea dan B Complex membekalkan asid folik yang cukup bayi mengelakkan kecacatan pada bayi, seperti spina bifida. Boleh juga tambah Energizing Soy Protein untuk menyihatkan sel-sel badan supaya badan mudah menerima segala nutrient2 yang kita ambil. 
Perlu di ingat juga tidak semua org sesuai makan GLA complex cara ini sebab semua orang berbeza. HUbungi saya untuk maklumat lanjut. Dekali lagi, kita berusaha dan bertawakal kepada Allah. Semoga semua pasangan suami isteri yang berhajatkan anak dari zuriat sendiri bakal menimangnya insya-Allah.
** GLA Compleks juga boleh mencantikkan kulit tau! belum cuba belum tau .. (^^,)
kredit to http://metrobestmom.blogspot.com


SMS/Whatsapp Zaharah 019-6536303

vitamin organik

Apa itu vitamin semulajadi, sintetik dan organik

6:31 PTG

Dulu saya tak pernah dengar pun vitamin sintetik .. kalau makanan organik tu tau laa .. rupanya vitamin pun ada yang semulajadi, organik dan sintetik .. huhu ... jom baca apa itu vitamin sintetik, organik dan yang terbaik vitamin semulajadi.



kredit to dapuraulad.com >>>>>


Makanan tambahan (food supplement) merupakan keperluan harian kita. Walaupun kita ambil makanan secukupnya kadang kala kita hanya cukup makan iaitu sekadar memenuhi rasa lapar dan makan apa sahaja. Sepatutnya makanan yang kita ambil bukan sekadar menghilangkan lapar, tetapi memenuhi keperluan nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Atas kesedaraan bahawa makanan yang kita makan ini kurang berkhasiat, tidak dimasak dengan haba yang sepatutnya, sumber bahan mentah yang dimasak mungkin tercemar dan sebagainya; maka kita mengambil food supplement atau juga disebut vitamin. Takukah anda bahawa ada 3 kategori vitamin? Ok, kalau belum tahu saya nak bagitau anda sekarang. Ada 3 kategori vitamin iaitu vitamin sintetik, organik dan semulajadi.

Analogi mudah untuk membezakan ketiga-tiga jenis vitamin ini adalah seperti berikut:


(1) Vitamin Semulajadi merupakan buah sebenar dengan rasa, tekstur buah



(2) Vitamin Organik umpama jus buah dalam pek

   
(3) Vitamin Sintetik umpama kordial berperisa buah



Nampak kan bezanya? Vitamin sintetik ni ibarat kordial yang berperisa buah, contohnya kordial oren yang menggunakan perisa oren yang diekstrak dari buah oren, hanya sedikit sahaja jus oren asli. Selebihnya hanyalah pewarna dan perisa tambahan. Vitamin organik pula sama macam jus komersial, dibuat dari buah sebenar, tapi menjalani pelbagai proses yang boleh menyebabkan enzim buah termusnah dan akhirnya banyak nilai buah sebenar yang telah hilang. Pernah tak terfikir yang jus buah yang berlainan jenama punyai rasa berbeza juga? Anda yakin ke itu memang 100% jus asli? Tak lain tak bukan cuma penipuan label je… Tahukah anda bahawa proses pengekstrakan jus tadi telah menyebabkan enzim buah musnah, lagipun jus yang telah diperah tadi perlu diminum dalam masa kurang daripada satu jam supaya jus tidak teroksida. Jadi apa yang kita minum sebenarnya? Hanya jus yang mempunyai rasa buah tanpa zat khasiat buah tersebut. Lagi pula, terfikirkah anda bahawa jus yang dipek dalam kotak tadi boleh bertahan lama lebih setahun; sudah semestinya jus tadi ditambah pengawet!

Jadi, pilihlah vitamin anda dengan bijak. Kita bukan sahaja ingin menikmati rasa dan tekstur buah. Apa yang lebih penting adalah khasiat buah tersebut lebih utama.

Kesihatan kita adalah pilihan kita sendiri. Selagi mampu, pilihlah yang semulajadi. Tanpa mudarat dan tanpa kesan sampingan!

anak selalu tak sihat

Khasiat Mealshake untuk anak anda

7:26 PTG


Amboi senyum lebar budak bertuah ni bila dah dapat makan mealshake sebelum ke sekolah .. hehe .. Alhamdulillah sejak saya bagi mealshake pada anak-anak saya mereka nampaknya lebih cergas dan bertenaga ke sekolah. Terutamanya budak kecik ni .. anak bongsu saya .. dia ni sangat cerewet makan. Tapi alhamdulillah syukur sangat sekarang ni selera makannya dah bertambah. 

Nak tau kenapa saya pilih Mealshakes SHaklee dan bukan vitamin-vitamin lain yang boleh didapati di farmasi? Sebab kebanyakan vitamin di pasaran adalah vitamin sintetik. Saya tak nak perjudikan kesihatan anak saya hanya kerana saya nak beli vitamin pada harga murah...  Jom baca >>


Usia kanak2 adalah masa kritikal yang mana budak2 ni perlu diberi makanan yang cukup zat, bukan sekadar kenyang saja. Zat yang mencukupi bukan saja diperlukan untuk tumbesaran, malah kesihatan dan kecerdasan otak.



6 kategori kelas makanan setiap hari ditambah dengan aktiviti fizikal untuk anak2.


Masalahnya, ramai kanak2 yang:

- Memilih makanan
- Suka makan sejenis makanan je
- Susah nak makan
- Banyak makan makanan ringan
- Ibu bekerja dan jarang dapat bekalkan makanan segar serta berkhasiat

Akibat makanan dan aktiviti yang tidak seimbang, ia memberi kesan kepada kecergasan, kecerdasan dan kesihatan anak2 ini.

Jadi apa perlu ibu lakukan? Ya, harga sebuah kesihatan memang sangat mahal. Jadi bayarlah sekarang sebelum nanti kena bayar bil hospital bila anak selalu je sakit.

'Belilah' kesihatan anak2 dulu.. Bayar dan usaha sikit untuk masa depan mereka. Sediakan makanan yang segar, kawal makanan ringan, pastikan mereka bersenam dan berilah Mealshake untuk bekalan semua keperluan zat makanan mereka.

Apa Mealshake ni? Bagi yang baru mengikuti, Mealshake adalah pemakanan lengkap, dari vitamin, mineral, protein dan ayat2 al-Quran. Ayat al-Quran? Ya, semasa bancuh Mealshake, ibunya baca lah apa2 ayat seperti ayat 1000 dinar ke, ayat surah Toha ke, etc :) maka jadilah ia satu hidangan lengkap yang penuh khasiat dan barokah.




Selain daripada Mealshake .. saya juga beri Omegaguard iaitu minyak ikan yang terbaik di pasaran untuk meningkatkan antibodi dan kecerdasan minda anak-anak saya. Anak-anak saya ada asthma dan eczema ... Alhamdulillah sejak makan mealshakes, omega dan vit c anak-anak saya jarang sakit dan kalau sakit pun cepat baiknya, insyaAllah. 


Jika anda berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya di 
whatsapp/sms 0196536303
 email zah15@yahoo.com
facebook.com/onestopshop

Alhamdulillah ..

7:57 PTG





Alhamdulillah .. saya telah dimasukkan ke ward Hospital Pantai Batu Pahat pada 30/1/2013 yang lalu dan syukur sangat proses kelahiran bayi saya yang sudah tidak bernyawa dipermudahkan ALlah SWT. Amat terasa rahmat Allah kerana disebalik kesedihan dan kesakitan Allah permudahkan segalanya dan saya dikelilingi insan-insan yang amat memahami kesakitan dan kesedihan saya walaupun mereka bukan ahli keluarga mahupun sahabat saya dan mereka hanya menjalankan tugas mereka. 

Mengalami keguguran dua kali berturut turut memang amat menyedihkan hati  tetapi apa apa pun saya kena redha dengan ketentuan Allah dan yakin bahawa Allah telah mengatur yang terbaik buat saya. Kita tak tau kan apa perancangan Allah untuk kita. 

Let time heals the pain. Whatever happens we have to keep moving forward. 

Popular Posts