Isnin, 4 Februari 2013

Khasiat Mealshake untuk anak anda


Amboi senyum lebar budak bertuah ni bila dah dapat makan mealshake sebelum ke sekolah .. hehe .. Alhamdulillah sejak saya bagi mealshake pada anak-anak saya mereka nampaknya lebih cergas dan bertenaga ke sekolah. Terutamanya budak kecik ni .. anak bongsu saya .. dia ni sangat cerewet makan. Tapi alhamdulillah syukur sangat sekarang ni selera makannya dah bertambah. 

Nak tau kenapa saya pilih Mealshakes SHaklee dan bukan vitamin-vitamin lain yang boleh didapati di farmasi? Sebab kebanyakan vitamin di pasaran adalah vitamin sintetik. Saya tak nak perjudikan kesihatan anak saya hanya kerana saya nak beli vitamin pada harga murah...  Jom baca >>


Usia kanak2 adalah masa kritikal yang mana budak2 ni perlu diberi makanan yang cukup zat, bukan sekadar kenyang saja. Zat yang mencukupi bukan saja diperlukan untuk tumbesaran, malah kesihatan dan kecerdasan otak.



6 kategori kelas makanan setiap hari ditambah dengan aktiviti fizikal untuk anak2.


Masalahnya, ramai kanak2 yang:

- Memilih makanan
- Suka makan sejenis makanan je
- Susah nak makan
- Banyak makan makanan ringan
- Ibu bekerja dan jarang dapat bekalkan makanan segar serta berkhasiat

Akibat makanan dan aktiviti yang tidak seimbang, ia memberi kesan kepada kecergasan, kecerdasan dan kesihatan anak2 ini.

Jadi apa perlu ibu lakukan? Ya, harga sebuah kesihatan memang sangat mahal. Jadi bayarlah sekarang sebelum nanti kena bayar bil hospital bila anak selalu je sakit.

'Belilah' kesihatan anak2 dulu.. Bayar dan usaha sikit untuk masa depan mereka. Sediakan makanan yang segar, kawal makanan ringan, pastikan mereka bersenam dan berilah Mealshake untuk bekalan semua keperluan zat makanan mereka.

Apa Mealshake ni? Bagi yang baru mengikuti, Mealshake adalah pemakanan lengkap, dari vitamin, mineral, protein dan ayat2 al-Quran. Ayat al-Quran? Ya, semasa bancuh Mealshake, ibunya baca lah apa2 ayat seperti ayat 1000 dinar ke, ayat surah Toha ke, etc :) maka jadilah ia satu hidangan lengkap yang penuh khasiat dan barokah.




Selain daripada Mealshake .. saya juga beri Omegaguard iaitu minyak ikan yang terbaik di pasaran untuk meningkatkan antibodi dan kecerdasan minda anak-anak saya. Anak-anak saya ada asthma dan eczema ... Alhamdulillah sejak makan mealshakes, omega dan vit c anak-anak saya jarang sakit dan kalau sakit pun cepat baiknya, insyaAllah. 


Jika anda berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya di 
whatsapp/sms 0196536303
 email zah15@yahoo.com
facebook.com/onestopshop

Tiada ulasan: