Atasi Demam dan sakit kepala tanpa ubat

6:47 PTG

Biasanya apabila sakit kepala atau demam kita disarankan mengambil paracetamol atau biasa dipanggil ‘panadol’. Paracetamol adalah ubat yang paling selamat untuk digunakan. Namun begitu, ia tetap mempunyai kesan sampingan terutama apabila diambil secara berpanjangan. Begitulah juga dengan ubat-ubatan lain jadi jangan pandai2 ambil ubat tanpa arahan dari doktor.

Antara kesan sampingan dari penggunaan paracetamol adalah kerosakan hati dan buah pinggang. Pengambilan paracetamol yang berpanjangan boleh menyebabkan Hepatotoxicity yakni toksin dalam hati yang menyebabkan kerosakan hati dan Nefrotoxicity yakni kerosakan buah pinggang.

Paracetamol tidak boleh diambil setiap hari secara berpanjangan kerana ia boleh menyebabkan keadaan-keadaan di atas.

Jadi, apakah alternatif bagi mengatasi masalah demam dan sakit kepala?

Pertama sekali harus kita ingat, demam bukan satu penyakit. Sebaliknya ia adalah petanda tubuh kita sedang bekerja untuk melawan kuman2 yang menyerangnya. Kerana itu suhu badan menjadi tinggi bagi menyediakan ‘suasana’ yang membantutkan perkembangan kuman-kuman tersebut.

Namun begitu, harus berjaga2 agar demam tidak terlalu tinggi hingga melebihi 38 darjah Celcius, ia mungkin satu petanda bahaya!

Untuk mengatasi demam ringan dan sakit kepala tanpa ubat-ubatan, saya menyarankan Performance Drinks dan Vita-C Plus sebagai satu jalan.



Performance Drink, minuman hidrasi dari Shaklee merupakan minuman yang wajib ada di rumah saya. Selain dari amalan bersukan suami, ia juga untuk menghadapi saat-saat ketika demam dan tak sedap badan melanda. Terutama di kalangan anak-anak yang aktif, Performance Drink adalah minuman yang harus diberi tatkala mereka menunjukkan simptom demam.

Ia berkonsepkan ‘rawat dengan air’ yang mana Performance Drink memelihara kandungan bendalir badan agar tidak terhidrat dan mengelakkan simptom demam menjadi lebih teruk.

Vitamin C pula menurut Mayo Clinic, jika diambil dengan dos yang tinggi (2000mg) ia membantu memendekkan jangkamasa demam. Penting bagi ibu dan juga bapa untuk tidak mengalami demam dan tak sedap badan yang berpanjangan.

Jadikan 2 benda ini sebagai salah satu item dalam ‘First Aid Kit’ di rumah.

Pilihlah yang lebih selamat dan bermanfaat untuk keluarga kita.

Hubungi saya untuk membuat pesanan.-----


Read more http://vitaminsemulajadi.com/

You Might Also Like

0 ulasan

Popular Posts