Diet secara sihat

5:09 PTG

Assaalmualaikum semua,

Dua tiga hari ni saya mendapat beberapa email dan sms yang bertanyakan tentang set untuk mengurangkan berat badan. Baguslah sebab makin ramai yang sedar keburukan mempunyai berat badan yang berlebihan. Macam-macam penyakit yang boleh timbul seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, dll.  Ada juga nak kuruskan badan untuk kelihatan cantik .. bagus juga tu .. kita perlu jaga kecantikan untuk suami kita .. untuk suami je tau!! hehe .. 

Khusus untuk anda yang mencari-cari info kaedah berdiet dengan cara yang sihat. Bak kata pepatah, "malu bertanya sesat jalan" atau lebih mudah jika saya katakan " bertanyalah pada yang pakar". Jom kita baca saranan pakar diet mengenai kaedah diet yang betul supaya anda mendapat hasil sepatutnya tanpa memudaratkan diri sendiri.

 kredit


Ramai orang nak kurus dengan cepat, dan antara cara cepat kurus ni ialah dengan DIET. Diet yang dimaksudkan di sini ialah dengan TAK MAKAN. Sebenarnya, diet dengan cara ini adalah SALAH dan BERBAHAYA!
Ini kerana apabila anda menjalankan ‘crash diet’ ni, badan anda akan kekurangan nutrien penting, baik makro atau mikro.


cara nak kurus


Apabila badan tidak mendapat makanan yang diperlukan, ya betul ia akan menggunakan lemak sebagai bahan api. Secara tak langsung badan kita akan membakar lemak. Namun, bahayanya, pengamal diet jenis ini bukan saja kehilangan lemak, malah kehilangan otot! Apabila kita mengalami kehilangan otot, kita akan hilang keupayaan untuk membakat lemak dan metabolisma akan menurun.


Orang yang mengamalkan diet cara salah ni akan naik berat badan bilamana dia menghentikan diet-nya. Kerana apa? Kerana bila kita tak lagi menjalankan diet ketat tu, badan kehilangan upaya membakar kalori seperti sebelumnya. Inilah yang dikatakan diet yo-yo, di mana bila diet, berat badan turun tapi bila makan macam sebelumnya, badan naik balik.


Kerana itu dalam program pengurusan berat badan (weight management) Shaklee, kami menggunakan pengetahuan selama 50 tahun untuk sebuah pelan menguruskan berat badan yang menyihatkan.
Shaklee menggunakan formula Leusin yang terbukti secara klinikal. Leusin adalah sejenis asid amino yang membina otot yang terdapat dalam protein tertentu. Program nutrisi yang menggunakan leusin menunjukkan bahawa ia dapat membantu mengekalkan 100% jisim otot. Otot yang sihat penting dalam pembakaran lemak yang efisyen.

cinch shake shaklee


Cinch™ Shakes adalah produk yang amat sesuai bagi mereka yang menjalani program penuruan berat badan, kerana:-
•    Bebas Laktos
•    Rendah glisemik
•    Soya Bukan-GMO


Cinch™ Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan.
•    Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa  anda menurunkan berat badan
•    Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang  dan puas
•    Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan



Satu tin Cinch Shake ni boleh dimakan selama sebulan .. sangat berbaloi!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


hubungi saya untuk maklumat lanjut. 

You Might Also Like

0 ulasan

Popular Posts