Back to school project

10:18 PTG






Dalam entri saya yang lepas saya ada menceritakan tentang 'projek back to school' yang sedang saya usahakan. Alhamdulillah, akhirnya pada hari Sabtu lepas saya telah berjaya menyiapkan dua pencil case untuk anak-anak jiran saya, Cik Ita. Actually saya nak buat untuk anak saya dahulu tapi anak saya request nak KNITTED pencil case .. bukan CROCHETED pencil case .. huhu. Anyway, after a few trials and errors, maka terhasil lah dua pencil case yang .. not bad lah to me. Kalau tengok dekat-dekat, belek betul betul, tak ler perfect sangat pencil case nih. Maklumlah first time buat jadi agak kurang kemas joinings nyer. Apa-apa pun tuan punya pencil case ni suka sangat bila dapat pencil case tu dan saya pun tumpang gembira. Sebenarnya saya sedih sebab Cik Ita akan berpindah ke rumah yang lain hujung bulan ni. Hilanglah seorang sahabat yang baik saya di taman perumahan ini.... sedih .. sedih.. Harapnya setiap kali mereka lihat pencil case ni mereka akan teringat pada saya .. jiran yang selalu ajak mereka teman saya ke sana ke mari .. hehe. 

Berbalik kepada projek 'back to school' saya tu.. since anak saya request nak knitted pencil case, maka .. buat julung-julung kalinya saya menguatkan semangat untuk mencuba pula kait jarum dua atau knitting. Seronok juga knitting ni sebenarnya. Memang menjadi cita-cita saya untuk belajar baca pattern knitting cuma tak tau apa nak buat. So .. untuk percubaan pertama saya cuma buat stocking stitch je dulu. Alhamdulillah it turn out quite ok. Hopefully saya dapat siapkan pencil case untuk anak saya sebelum cuti sekolah berakhir .. huhu .. tinggal seminggu je lagi. Wish me luck!!

Anyway, just a quick look to the knitted pencil case work in progress >>

 

Ecehceh .. bangga sangat lah tu .. hahaha. To all experts knitters out there .. sorry yer.. saya ni nak bangga-bangga sangat ler pulak ni .. hehe .. bukannya apa .. tak sangka boleh juga mengait jarun dua .. hehe.

Ok .. nanti saya update lagi hasilnya .. soon .. insyaAllah.

Happy crocheting .. and .. ehmm .. Knitting to everyone! (^^,)



You Might Also Like

0 ulasan

Popular Posts